Zarząd OW SPP uruchomił bezpłatne porady prawne dla członków, żeby nie byli bezradni wobec wydawców, którzy podsuwają im niekorzystne umowy;
Zarząd OW SPP stworzył Kwartalnik Literacki PODGLĄD, który powstaje społecznie, ze składek, w małym nakładzie, jest bezpłatny etc., ale jest w każdej bibliotece z E.O., można go pobrać ze strony internetowej Kwartalnika, a publikować mogą w nim m.in. twórcy, którym nie wydaje się książek, bo… niedochodowe. Ogółem ukazało się 21 numerów kwartalnika. Trwają prace nad numerem 22, a zbierane są teksty do numeru 23;
Zarząd OW SPP powołał do życia Warszawską Szkołę Pisania, a w jej ramach Stajnię Literacką (Koło Młodych) – prowadzone przez prof. Piotra Müldnera-Nieckowskiego. Dzięki tej działalności zyskaliśmy nowych uzdolnionych członków. Powstała strona internetowa Warszawskiej Szkoły Pisania, a Stajnia wydała trzy zbiory wierszy;
Zwiększyła się liczba imprez SPP w Domu Literatury w porównaniu z poprzednimi kadencjami. Przed zamknięciem z powodu epidemii, oprócz spotkań autorskich, prowadzone były warsztaty literackie w ramach Warszawskiej Szkoły Pisania oraz Biesiady. Przypomnieć w tym miejscu należy, że decyzją Zarządu Fundacji Domu Literatury i Domów Pracy Twórczej do dyspozycji Stowarzyszenia Pisarzy Polskich jest tylko jeden dzień w tygodniu – wtorek;
Jesteśmy aktywni na portalach społecznościowych. Na Facebooku prowadzone są nie tylko strony OW SPP, ale też Biesiad Literackich i Kwartalnika Literackiego PODGLĄD, a także grupy: „Jak wygląda literat”, „Stowarzyszenie Pisarzy Polskich – grupa towarzyska”, „Warszawski szlak literacki”. Wszystkie te grupy mają wielu członków.
Wszystkie spotkania w Domu Literatury są rejestrowane, a filmy z czasem umieszczane są na YouTube;
Prowadzona jest dokumentacja papierowa w postaci zdjęć i wpisów do księgi pamiątkowej;
Zarząd OW SPP doprowadził do powstania Fundacji wspomagającej chorych pisarzy z naszego oddziału. Fundacja refunduje leki, środki medyczne, sprzęt rehabilitacyjny etc.;
Zarząd OW SPP wystąpił o niezliczoną już liczbę nagród, odznaczeń, zapomóg, a wiele wniosków miało szczęśliwy finał;
Zarząd OW SPP wypisał moc rekomendacji dla ubiegających się o stypendia etc.;
Zarząd OW SPP pomagał pisać wnioski stypendialne;
Dom Literatury dzięki SPP brał udział w Nocach Muzeów, w ich trakcie odbywały się dyskusje, czytania i wystawy o pisarzach, a także wystawy okołopisarskich ciekawostek;
Corocznie OW SPP bierze udział w targach książki w Warszawie, co wiązało się pracą społeczną wielu osób z zarządu;
Od kilku lat OW SPP bierze udział w Imieninach Jana Kochanowskiego – z własnym stoiskiem, gdzie członkowie oddziału prezentowali swoje książki;
Kilka razy OW SPP brało udział w imprezach Otwarte Ogrody w Konstancinie;
OW SPP brało udział w Festiwalu Pięknej Książki w Piasecznie;
Wielokrotnie OW SPP brało udział w Festiwalu Nauki (panele, konkurs, ogłaszanie nagród);
OW SPP zorganizowało konkurs na opowiadanie dla młodzieży licealnej im. Tadeusza Konwickiego. Plon konkursu został opublikowany w Kwartalniku Literackim PODGLĄD a wręczenie nagród miało miejsce podczas Nocy Muzeów;
Zarząd OW SPP dba o najstarszych i najbardziej zasłużonych członków, składając im wizyty przed Bożym Narodzeniem i wręczając paczki świąteczne;
Zarząd OW SPP dba o to, by nasi członkowie mieli godne pożegnania. Jeśli to konieczne – zarząd oddziału włącza się w organizację pogrzebów, daje nekrologi, publikuje wspomnienia. To zarząd pisze pisma w sprawie pochówków na koszt państwa oraz w sprawie spoczywania w alejach zasłużonych;
Przed epidemią organizowane były spotkania Bożonarodzeniowe (opłatkowe) i Wielkanocne (jajeczka), wiążące się z literackimi zabawami, co środowisko uważało za ważne z uwagi na możliwość tworzenia się i podtrzymywania więzi koleżeńskich;
Do komunikacji z członkami używa się biuletynu mailowego, co usprawnia przebieg informacji. Minimum raz w miesiącu wysyłany jest list o tym, co dzieje się w oddziale.
OW SPP corocznie organizowała we współpracy z Promem Kultury na Saskiej Kępie przeglądy filmów o pisarzach. Ostatnio – z ogromnymi trudnościami, gdyż publiczna TVP wprowadziła zaporowe stawki przy korzystaniu z gotowych filmów z ich archiwów.